Saltpetersyra

Ytterligare lite mer allmän uppdatering!

Publicerad 2012-10-14 23:57:00 i Vardagliga livet,

Precis som nämnt i föregående inlägg, så är det helgerna som det händer grejer på! Hade dock lite mer action till vardags denna vecka med två inplanerade Stockholmsbesök. En under tisdagen, som visserligen inte blev av och en på fredagen. Åhh, deprimerande tanke: har gjort av med nästan 500:- på bussremsor den senaste månaden... Det är riktigt illa!

Fredag
Drog in till Kista centrum för att möta upp Reb efter hennes jobb. Riktigt mysigt var det. Köpte ett par "kängor" med rejäl klack, efter att ha fallit pladdask för dem. Och haha, Reb köpte likadana efter en viss tids fundering! Köpte också ett par välbehövlig jeans samt ett par nya vantar, vilka också behövdes! Tog direktbussen till Norrtan och fortsatte sedan ut till Bergshamra för att stressa hem, duscha, göra mig i ordning och dra in till Norrtan igen för en krogrunda. Gjorde misstaget att ta på mig mina svinhöga nya skor och gå 15 min till bussen... det kändes efter kan jag säga. Dessutom så trodde jag att jag inte skulle hinna med bussen... Mötte i.a.f. upp Hampus och Zacharias och drog iväg till Åtellet för lite drinkar och shots, träffa Simon, dra till Little Dublin, träffa Arvid m.fl och faktiskt, efter några Smirnoff nästan tycka att whiskeyn som man blev bjuden på, nästan var god. Hamnade återigen på bussen till Liesta med  bl.a en rätt så packad Zacha som emellanåt slocknade!

Lördag
Hemma rätt så sent, lagom till middagen, och blev faktiskt hämtad av mor vid macken efter att bara behövt säga "Men mina skor!!" Krubbade och sedan kom Reb över med bilen för lite kelphäng och skitsnack!

Söndag
Idag drog jag till pappsen för lite gammalt hederligt köksarbete i form av att göra egen korv! Det ni, det är det inte alla som gör! Två olika sorter gjordes lamm- och nötköttskorv, blev totalt ca 50 stycken och tog kanske 6 timmar (Inte rent korvarbete). Intressant var det, gav mersmak!


 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-16 10:29:30

De är INTE skyhöga! Bara höga xD

Svar: SVINHÖGA och inte skyhöga! ;) Men i förhållande till min lilla kropp så blir de svinigt höga! ;P
Caroline

Postat av: Kråkan

Publicerad 2012-10-16 10:29:40

// kråkan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela