Saltpetersyra

Den räddande ängeln

Publicerad 2012-01-03 20:15:46 i Vardagliga livet,

Hjälpte min mormors syster Anita med att sortera gamla vykort, inför försäljning, från hennes avlidne mans samling (han var den i Norrtälje som hade den allra största privata samling av gamla vykort)

Drösvis av kartonger med vykort finns, vissa sorterade och andra inte. Satte mig vid 13.15 och sorterade i allt som allt i h och var slutligen hemma vid 18.00. Mycket effektiv dag!

Frågade om jag kunde få köpa något svartvitt kort, men fick dom istället! Assnällt :) Ett kort på en byggnad någonstans i Schweitz och ett annat från år 1949 på en kaktusgrupp i Norrköping.


Kämpar för övrigt på med boken som jag fick av pappa i julklapp. Svår att förstå...Supertjock och små små bokstäver. Verkar som att de rest några gånger i tiden (?!) Ehh...jaa.

De andra två böckerna som jag köpte för 1 vecka sedan läste jag ut på 2 dgr. En bok första dagen och bok nr två andra dagen. Hehe. Men snacka om att det är ett onödigt beteénde, för sedan har man ju inga böcker att läsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela