Saltpetersyra

Speedwaymatch, eller bristen på sådan

Publicerad 2011-09-08 23:22:24 i Vardagliga livet,

Idag var sista dagen på praktikplatsen. Avslutningsfikat bestod utav min goda drömtårta som var uppskattad av alla på kontoret. Efter det så fortsatte jag med mina skriftliga uppgifter från skolan, har väl kommit ungefär halvvägs nu. Lunchen blev jag bjuden på på Ett Glas och sedan när jag slutade vid 15.10 stack jag hem till farmor och käkade lite god mat. Rätt vad det var så knackade Kråkan på dörren och vi drog iväg bort mot busstationen för att ta buss 641 mot Hallstavik och se den första av två finaler i Speedway.

Mysigt hade vi i alla fall under vårt stjärnprydda paraply, när regnet öste ner, med våra chokladdrömmar. Och rätt vad det var, medans det skulle fattas beslut om när matchen skulle börja, så ropar speakern ut i högtalarna att det finns ett födelsedagsbarn i publiken. Jag reagerar (även fast det var några dagar sedan jag fyllde 18 år) Och sedan när speakern berättar att födelsedagsbarnet fyller 18 och heter Caroline Szöges, och att Kråkan med familj hälsar så kollar jag på Kråkan och ler stort. Den skiten har nässlat sig in i speakertornet tack vare sin pappa, sportchefen. Superkul var det iaf! Det uppskattas :)
Tyvärr ställdes matchen in kort efter det p.g.a. det ihärdiga regnandet och jag och Kråkan drog upp till klubbstugan för att få värma oss lite och gå på toa medans sportchefen fixade det praktiska innan avgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela