Saltpetersyra

Skördetid

Publicerad 2011-09-18 17:42:30 i Vardagliga livet,

Efter en tuff skolvecka både hemma och i skolan, fysiskt och psykiskt, så fick jag lite välförtjänt vila. Dock så har jag väl inte vilat så mycket egentligen, men jag har i alla fall fått sova ut på dagarna.
Igår rensade jag i landet och drog upp ca 50 jordärtskockor. Och då har jag inte ens tagit upp alla! Hälften är kvar ungefär. Jag kan faktiskt säga att det var kul, annat fall stimulerande. Använde mig av grepen till att lösgöra jorden och sedan har jag grävt och rotat med händerna bara. Supermysigt att leta i jorden efter de små knölarna, som påminner om potatisens.
Farmor och faster kom också över i går och hjälpte till att skörda stora mängder av alla våra äpplen och koka mos på dessa. Det är fortfarande mycket kvar, men vi har kommit en bra bit på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela