Saltpetersyra

Mycket att stå i

Publicerad 2011-09-07 21:22:46 i Vardagliga livet,

Nyss hemkommen efter att ha jobbat för fullt idag. Jobbade på Wedark fram till 15.10 och sedan drog jag till Cervera för att kolla vilka färger som ingår i "Mine" serien. Funderar på att byta de vita som jag fick i födelsedagspresent. Efter det stack jag hem till farmor, som för övrigt inte var hemma, för att käka lite och ha tak över huvudet undan från regnet. Sedan kom Kråkan förbi och efter det stack vi snabbt in på H&M för att för min del köpa ett par blå byxor och för Kråkans del att köpa en mysig höstkofta.

Lite sena anlände vi sedan till Roslagenssparbank och togs emot med öppna armar. Karolina och Lena var mycket glada över att Kråkan och jag kom dit för att visa oss för de anställda på banken, även Björn bestämde sig för att dyka upp. Vi svarade på lite frågor och fikade. Vi träffade Hanna Johansson som startade ett UF-företag i trean på gymnasiet och hon förklarade för oss hur kul det är att vara UF-företagar. Tål att tänkas på säger jag bara! Sedan vid 18.15 drog vi oss undan för att hinna med bussarna hem.

Väl hemma vid 19.00 startade jag direkt, utan att äta middag, med att fixa avskedsfikat till i morgon. En gudomligt god drömtårta blidde det! Mums!! Hoppas att den uppskattas i morgon.
Sedan ska jag ut och äta på lunchen i morgon, för att fira lite sista dagen på Wedark. Och efter det blir det till att köpa ett par till byxor och att besöka farmor lite innan jag och Kråkan sticker till Finalen i Speedway i Hallstavik. Lite picnic ska vi försöka fixa, och chokladdrömmar har Kråkan lyckats hinna baka nu i veckan till detta tillfälle! Super blir det bara säger jag! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela