Saltpetersyra

Chicken fever

Publicerad 2011-10-22 18:00:58 i Vardagliga livet,

Fick äntligen sova mina 9h som jag behöver per natt, för första gången på en hel vecka, någonting att fira! 

Gick ut till hönsgården efter lunchen och vad hittade jag inte där? Om inte en liten kyckling! Tyvärr så hade vi egentligen kunnat haft 3 små kycklingar om det inte var som så att två höns såg sig som ägare till äggena. Så en kyckling var ihjälklämd och en annan han inte komma ut ur skalet innan mammorna lämnade äggena för att ta hand om den kycklingen som faktiskt levde.

Jag och syster ordnade en fin liten begravning för kycklingarna som inte överlevde, och sedan har jag städat hela mitt rum resten av dagen. Dammsugit, bäddat rent i sängen med sängkappa och allt, röjt ut allt som jag förvarade i garderoben (hur mycket, och allt möjligt, som helst!) för att sedan ställa in allt snyggt igen. Tog lång tid, men riktigt fräscht och snyggt är det nu igen!


Dagens film: A beautiful Mind

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela