Saltpetersyra

Shit!

Publicerad 2011-11-16 16:38:00 i Vardagliga livet,

Sjukt mycket har hänt på senaste tid...

Har numera ett rätt rejält så svullet ringfinger och har i omgångar varit lite orolig över att ringen ska kväva flödet ut i fingret och därför behövt knipsa ringen. Hittills har det gått  bra ändå. Fick medicin av mamma i morse och besökte sjuksyster tidigare under dagen och fick Alsolsprit m.m. för att dra ut infektionen och sedan fick jag is från skolans ismaskin i köket för att dämpa svullnaden. Hjälpte väl kanske inte riktigt så mycket för att få av ringen, men det kändes bra att jag ändå jobbade för att minska svullnaden.

På tal om infektioner, så har min kisse drabbats av detta också. Använder inte ena sin tass, utan hoppar runt på endast tre tassar. Verkar ha rättså ont, och jag har gett henne lite homeopatisk medicin under eftermiddagen och kvällen. Hoppas att hon blir piggare snart!

Kom hem och satte mig för att kolla på "Hart of Dixie" efter skolan, gillar't säger jag bara! :) Sedan så har jag förberett inför min faders 50-årsdag med att skrive ett gemensamt vykort från släkten där vi ska samla alla pengar (massor ;P) och sedan har jag pluggat inför det nationella skriftliga provet som jag ska skriva i morgon i svenska B... Har inte riktigt koll på de olika genrerna än...

Ställer klockan på rigning vid 02.30 för att kontrollera att jag har fritt flöde ut i fingret. Känns väl inget vidare att behöva kolla det mitt i natten, men hellre det än att riskera ett blått finger när jag annars hade vaknat vid 07.00. Hoppas att fingret förblir såpsass svullet som det är nu (eller mindre) så att jag slipper åka till akuten!!!!!
'
Träffade pokerligan hos Sandra också för tre dagar sedan. Supermysigt!
Käkade god mat, fick en rundvandring i huset, och trott eller ej, men vi spalade faktiskt kort! ;)
Sandra skjutsade oss alla till Norrtan vid 23.00 och jag smög in hos farmor och lade mig på luftmadrassen som hon och Julle tidigare pumpat åt mig. Vilken lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela