Saltpetersyra

Misstolk

Publicerad 2011-01-28 17:43:28 i Vardagliga livet,

Måste bara dela med mig av två av alla händelser som inträffat idag.

Den första inträffade när jag stod i matkön och hade en intensiv diskussion med mina tjejkompisar, där jag står med ryggen mot matvagnarna. Plötsligt slår en tanke mig att jag kanske ska vända mig om och gå ikapp kön framför mig igen. Och precis när jag vänder mig om står Henning (min samhällskunskapslärare) i en litet hukande ställning för att komma ned till min höjd, bara centimeter från mitt ansikte. Konstigast av alt är att jag blir skitskraj och rycker till (Jag är inte vanligtvis lättskrämd). Ett okontrollerbart chockat ljud kommer från mina läppar och jag säger "Helvete, vad rädd jag blev" "Jäklar" Henning skrattar och svarar med "Jag fick Caroline att svära" "Jag visste inte att jag var så skrämmande"

Jag säger bara en sak, jädrar vilken hjärtklappning jag hade efter det "mötet". Det tog bra många minuter innan jag kunde slappna av och mina vänner skrattade gott åt det som inträffade. Men det bjuder jag på, det var dock ruggigt kul.

Den andra händelsen kräver lite förklaring innan. Det är så att vi idag har haft en förberedelse inför Rodenskolans Öppet-hus i morgon. Jag tillsammans med tjejerna i klassen har fått tillåtelse att laborera med 1:orna imorgon, tillsammans med Fysikläraren Lennart och Biologi/Kemiläraren Ulla.
Eftersom jag är ensam tjej på Designinriktningen i 2:an så har de involverade Design-lärarna haft en intern fight om mig. De vill alla ha med sig på sin "station" under Öppet-hus i morgon, men eftersom jag själv har sagt att jag vill labba så får jag tydligen göra det.
I alla fall, till saken, så var det så att under dagen hade Ulla (läraren) berättat att flera lärare velat sno mig från laborationsgruppen. När jag sedan, några timmar senare, kom ned från övervåningen tillsammans med Daniel (elev) och Robban (Designlärare) och höll på att passara det 2:a lärarrummet kommer Ulla ut från det. När hon ser mig komma tillsammans med en Designlärare utbrister hon "Har han TAGIT dig nu?" Där jag skrattande säger "Nej." Jag kommer på mig själv med att misstolka vad Ulla sagt och till saken är den att jag väldigt sällan brukar misstolka någonting som någon har sagt. Robban svarar i alla fall "Anklaga inte mig för någonting". Jag har ingen aning om Robban själv kan ha misstolkat Ullas utrop, men det är mycket troligt att han gjorde det. Vilket fall som helst passar hans svar in på båda scenarierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela