Saltpetersyra

Förlorad vän

Publicerad 2011-01-30 19:37:09 i Vardagliga livet,

Livet blir inte riktigt som man tänkt sig ibland. Detta är den 2:a vännen som jag förlorat på bara några år. Fast det är jag inte ensam om, vi är flera som delar på detta öde.

Vilket fall som helst, så svider det lite i hjärtat. Inte bara av sorg, utan även en släng irritation över vad personen i fråga utsatt oss alla för.

Varför ska människor efter/under sitt första seriösa förhållande förändras så till den grad att personen antingen stöter bort människor eller blir så annorlunda att vännerna inte känner igen personen. Det händer så ofta detta beteendet. Jag har sett det så många gånger bland mina vänner, och det har hänt flera gånger att dessa personer lämnat "kompisgänget" antingen medvetet eller omedvetet. Jag är så less på detta fenomenet, att jag ska försöka att aldrig bli likadan.
Det är så extremt påfrestande för alla i omgivningen, att jag inte vill drabba mina egna vänner med detta.
Därför lovar jag att försöka fortsätta vara mig själv och verkligen lyssna på mina vänner så detta inte inträffar återigen för mina vänner. Jag förstår helt att det är oundvikligt att inte förändras under ens första seriösa  förhållande, men vännerna ska inte behöva skjutas undan av detta.

Kommentarer

Postat av: the kråka

Publicerad 2011-02-28 19:53:46

hihi det får vi se, ni kommer väl att sitta och designa dagarna i ända xD

Postat av: The supervisor

Publicerad 2011-02-28 20:07:03

Vad rolig man kan vara då! ;) Kommer aldrig att ske, lilla Becczor:P

Postat av: challe

Publicerad 2011-04-02 14:38:11

Det är väl inte mig du menar?

Postat av: The supervisor

Publicerad 2011-04-08 22:19:47

Absolut inte! Det kan jag lova att det inte är :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela