Saltpetersyra

Pseudonym?!

Publicerad 2011-12-18 20:37:14 i Vardagliga livet,

Jag har god fantasi och är lite utav en drömmare... Jag är bra på att uttrycka mig skriftligt (kompletterar kanske lite mitt muntliga) och får bra betyg på faktaprov och inlämningsuppsatser. Kanske ska jag satsa på att bli författare? Säkert tufft att slå igenom, men när man väl gör det. Då är det stort.

Skulle vara intressant att ha ett pseudonym i så fall känner jag. Är något som jag får fundera på (lär ju ha tid på mig för det så att det räcker ;)) 

Tidigare så har många skönlitterära författare använt sig utav pseudonymer. Bland annat för att undvika förföljelse under perioder och platser där det inte varit tillåtet att uttrycka kritik mot regimen. Flera kvinnliga författare använde, under 1800-talet, manliga pseudonymer, exempelvis George Sand, Ernst Ahlgren, Currer Bell, Ellis Bell och Acton Bell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela