Saltpetersyra

Händelserikt

Publicerad 2011-08-31 18:33:53 i Vardagliga livet,

Här händer det mycket må jag säga!
Förra veckan så jobbade jag för fullt med olika typer av skisser, i form av olika exempel på planlösningar och fasader. Dessa fasader har jag kopierat och håller nu på att bygga ihop en kartongmodell. Superkul!! Ganska petigt, men jag gillar't!

Dessutom så var jag på studiebsök i dag ute i Gottröra. Resan tog väl ungefär 45 minuter dit och väl där så träffade vi kunderna och deras byggledare. Vi gjorde inte så mycket, utan gick runt huset för att kontrollera och berätta för byggledaren vad som behövs göras med det. Bland annat så regnar det in och vatten samlas under grunden på huset.

Tidigare i frdags så var jag även på studiebesök utanför Mariefred. Jag började 08.45 och slutade 19.30. Väldigt intressant var det, må jag säga! Vi satt i byggmöte hos kunden i 2 h och där var både kunden, min handledare (arkitekt), vår kollega på kontoret, byggledare och 3 byggare i olika varianter med. Efter det så gick vi ut för att kolla på den delen av grundplattan (som ligger på tomten intill). som var klar för att inspektera+ mäta lite. Efter det så fick jag följa med och kolla på kundens mammas hus, som ligger på tomten bredvid, där min handledare varit med och byggt. Riktigt fint hus må jag säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela