Saltpetersyra

APU och Kräftskiva

Publicerad 2011-08-21 20:22:07 i Vardagliga livet,

Efter att länge ha varit lite smått orolig över att inte hitta någon APU-plats så hittade jag äntligen en plats i torsdags förra veckan, på arkitektkontoret Wedark. Efter att ha tagit mod till mig och ringt, så bokade vi in ett möte redan dagen efter! Jag gick dit lite smått nervös, men de var hur snälla som helst! Jag är så himla glad och lättad över att de tar emot mig!
Så på måndag börjar den första av 15 dagars APU. Jag vet inte om alla dessa dagar kommer att ske på Wedark eller på något annat arkitektkontor, men det blir som det blir.

Helgen tillbringade jag hos min far. På fredagen efter skolan budade jag in min bror till Norrtan för att köpa presenter, till vår lillasyster till hennes nioårsdag i morgon. Vi hittade en riktigt snygg jacka och en tröja som blir super! Efter det stack jag då hem till pappa och började förberede inför kräftskivan som skulle hållas dagen efter.
På lördagen gjorde vi några Västenbottenpajer och dukade bordet med snygga dekorationer. Det blev servettvikningar i alla möjliga olika varianter och blomsterdekorationer. Gästerna bestod utav oss fyra barn, pappa, farmor och faster med familj. Mysigt blidde det!

Egentligen så skulle förmiddagen tillbringats ute på sjön för att beskåda en segelbåtstävling och för att ställa upp i en träsnipautställning (Med tanke på att vi har renoverat båten hela vintern så måste vi ju visa upp hur fin hon har blivit!). Dock så var det inte riktigt väder för detta, så tävlingen+utsällningen blev tyvärr inställda :(

Sedan så tror jag att jag har glömt att nämna att min familj har blivit stolta ägare av två kalkoner nu i sommar! De har börjat bli ganske stora och är faktiskt ganska fina djur ändå, oavsett vad andra må säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Nybliven student, som med ostadiga ben ska bege sig ut i livet! En drömmare som för var dag ser hintar om hur framtiden kan till att se ut. Förtydligan: Bloggnamnet är med vilja felstavat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela